​​​​​​ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın elindeki zenginleştirilmiş uranyumun kesin bir şekilde imha edilmesi gerektiğini belirterek konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.

Trump’tan İran’ın uranyumuna ilişkin açıklama

ABD ile İran arasındaki gerilimi sona erdirmeye yönelik temaslar sürerken, ABD Başkanı Donald Trump’tan İran’ın nükleer programına ilişkin dikkat çeken bir açıklama geldi.

İsrail’den ABD-İran anlaşmasına rest: Bizi bağlamaz
İsrail’den ABD-İran anlaşmasına rest: Bizi bağlamaz
İçeriği Görüntüle

Trump, Truth Social hesabından yaptığı paylaşımda İran’ın elindeki zenginleştirilmiş uranyumun imha edilmesi gerektiğini ifade etti.

trumppp01

“ABD’ye teslim edilmeli ya da imha edilmeli”

Trump açıklamasında, “Zenginleştirilmiş Uranyum (Nükleer Toz!), ya buraya getirilip imha edilmek üzere derhal ABD’ye teslim edilecek ya da tercihen İran ile işbirliği ve koordinasyon içinde; Atom Enerjisi Komisyonu veya muadili bir kurumun denetiminde bulunduğu yerde veya kabul edilebilir başka bir konumda imha edilecek” ifadelerini kullandı.

İran ile ABD arasındaki süreç sürüyor

ABD ile İran arasındaki gerilimi kalıcı olarak sona erdirmeye yönelik diplomatik temasların sürdüğü belirtilirken, Trump’ın açıklamasının nükleer müzakereler kapsamında değerlendirildiği ifade edildi.

Kaynak: İHA